Frånd häst till cykel!

Frånd häst till cykel!

måndag 20 mars 2017

Äntligen dax

att plocka fram Coyoten och börja köra i skogen. Efter en månads uppehåll pga förkylningar har jag smugit igång träningen med hybriden. Några rundor har det blivit. Känns dock inte lika roligt att köra på den, eller rättare på asfalt. La ut cykeln till försäljning i höstas, över hundra visningar, inga svar, för dyr? Snarare mättad begmarknad. Bättre att behålla den. När jag köpte den ny tänkte jag att nu behöver jag ingen annan cykel framdeles.

Har anmält mig till årets första motionslopp: Cykelrallarn i Bottnaryd 4 juni. Ska bli skitkul.

http://www.rallarloppet.se/rallarloppen/cykelrallarn-21593792

En spaning: alla nya cyklar saknar "bar ends". När försvann dessa? Dessutom har alla ny MTB breda styren. Testat detta på Coyoten. Känns väldigt bra faktiskt, trots att man är van vid "bar ends".

Dax även att skifta däck på Sleipner. Dubbdäcken har gjort sitt för i år. Kränger på de gamla däcken som lämpar sig mer för finåkning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar